V prestížnom prieskume zákazníckej spokojnosti organizovanom KPMG Union obhájil v segmente zdravotných poisťovní aj komerčných poisťovní prvenstvo už druhýkrát po sebe
Union je za rok 2021 najlepšou zdravotnou poisťovňou aj najlepšou komerčnou poisťovňou na Slovensku. Vyplýva to z výsledkov pravidelného prieskumu zákazníckej spokojnosti, ktorý organizuje poradenská spoločnosť KPMG. Tá sa pravidelne každý rok pýta respondentov na ich zákaznícke skúsenosti so spoločnosťami pôsobiacimi na Slovensku. Union obhájil pozíciu top značky, keď v prieskume skončil medzi zdravotnými poisťovňami a komerčnými poisťovňami na 1. mieste aj za rok 2020.
V rozsiahlom prieskume odpovedalo na Slovensku na otázky 2 530 respondentov v celkovo piatich oblastiach: personalizované riešenia, digitalizácia a úspora času zákazníkov, naplnenie očakávaní, empatia spoločnosti a jej zamestnancov a zákaznícka spokojnosť s riešením problémov
Zákazníci sú voči bankám a poisťovniam čoraz náročnejší
Rebríček najlepších poisťovní zostal rovnaký ako minulý rok. Najlepšou zdravotnou poisťovňou je opäť po roku Union a najlepšie umiestnenou komerčnou poisťovňou je Union poisťovňa. Celkovo sa poradie top 3 najlepšie hodnotených poisťovní nemenilo.
Finančný sektor vnímali zákazníci v roku 2021 kritickejšie ako v predchádzajúcich rokoch. Kvôli vypätejšej situácii v dôsledku pandémie zákazníci riešili v bankách a poisťovniach viac problémov a celkovo prejavili nižšiu spokojnosť. V prípade poisťovní boli zákazníci kritickejší najmä v oblasti riešenia problémov a v naplnení očakávaní.
„Každý rok uskutočníme desiatky zákazníckych prieskumov, v ktorých sa klientov pýtame na ich názor na naše benefity, procesy a celkovú zákaznícku cestu. Na základe ich úprimného feedbacku sa snažíme veci u nás meniť k lepšiemu. Naším prvoradým cieľom je, aby v nás naši klienti videli hmatateľnú a konkrétnu hodnotu za svoje peniaze, či už ide o hodnotu nadštandardného servisu alebo hodnotu unikátnych benefitov, ktoré môžu využiť iba u nás,“ hovorí Michal Špaňár, generálny riaditeľ Union poisťovne a Union zdravotnej poisťovne.
Poisťovne výrazne rozširujú benefity a prinášajú digitálne riešenia
Poisťovne podľa hodnotenia KPMG pokračovali v roku 2021 v rozširovaní benefitov pre zákazníkov. Príkladom je rozširovanie rozsahu výkonov u zubára, ktoré si poistenci môžu nechať preplatiť, alebo pridávanie nových výhod v podobe zľavnených balíčkov či preplácanie liekov nad rámec pri splnení určitých podmienok. Niektoré zmeny začali platiť už v roku 2021, ďalšie sú v pláne v roku 2022 a odzrkadlia sa na hodnotení zákazníckej skúsenosti až v budúcoročnom prieskume.
Podľa hodnotenia KPMG banky aj poisťovne „nasadli na digitálnu vlnu“ a zlepšujú svoje aplikácie a online služby. Snažia sa prinášať nové funkcionality a optimalizovať ich v záujme dosiahnuť čo najlepšiu zákaznícku skúsenosť. Vznikajú nové služby, ktoré sa zameriavajú výlučne na digitálny kanál. Rast online služieb urýchlila pandémia do tej miery, že čoraz viac zákazníkov považuje digitálny kanál za hlavný alebo jediný spôsob komunikácie s bankou alebo poisťovňou.
O prieskume
Štúdia (Zákaznícka skúsenosť na Slovensku) vychádza z medzinárodného výskumu Customer Experience Excellence, ktorý pravidelne zisťuje skúsenosť zákazníkov s veľkým množstvom značiek a organizácií. Dáta pre štúdiu boli zbierané prostredníctvom online prieskumu v druhom štvrťroku 2021 a na Slovensku sa zapojilo 2 530 respondentov. Celkovo bolo hodnotených 133 (v predchádzajúcom roku 118) značiek, z ktorých nakoniec 105 (v predchádzajúcom roku 80) dosiahlo požadovaný počet hodnotení a mohli byť použité ako reprezentatívna vzorka pri vypracovaní štúdie. Viac informácií o prieskume nájdete tu.
Zdroj, foto: Union, TS
- Lekári v SNP
- Na centrá integrovanej zdravotnej starostlivosti v Bratislavskom kraji poputuje vyše 3,3 miliónov eur
- Skalická osmička: Už tento víkend môžete prispieť ku skvalitneniu života dvoch malých bojovníkov
- Prešovská nemocnica otvorila Mammacentrum
- Najčastejším dôvodom liečby drogovo závislých je závislosť na pervitíne
- V UNLP Košice začali očkovaciu sezónu proti chrípke
- Zdravý rozum a súčasná medicína
- Nepredvídateľná zrada
- Celiatici sa k dietetickým potravinám dostanú jednoduchšie
- Pripravovaný kongres Nové trendy v artroskopickej operatíve: Na ortopédov čakajú praktické workshopy, diskusie s odborníkmi a live operácie
- Môže lekár poskytovat’ zdravotnú starostlivost’ v domácom prostredí pacienta?
- Máte súrodenca so zdravotným postihnutím? Táto iniciatíva vás zaujme
- V pamiatkovo chránenej budove historického areálu UNLP pacientov vítajú vynovené priestory, pribudli moderné prístroje aj nová ambulancia
- Šálkou kávy podporíte predčasne narodené deti
- Na regionálne centrá integrovanej starostlivosti poputuje vyše 37,4 miliónov eur
- Manažment obezity z pohľadu kardiológa s osobitným zameraním na liraglutid
- ŠÚKL informuje o ukončení jarného zberu liekového odpadu z lekární: vyzbieralo sa 237 ton
- Lymfóm je najčastejšia forma rakoviny krvi
- Bánovská nemocnica spustila prevádzku moderného Centra pre liečbu pohybového aparátu
- Novela zákona o zdravotnom poistení prináša zmeny
- Slepé črevo je zásobáreň prospešných baktérií
- NCZI: Pacienti sa liečia v nemocniciach najčastejšie pre choroby obehovej sústavy
- Ďalšie moderné lieky, ktoré uľahčia život pacientom
- Rezort zdravotníctva rozbehol prípravu výstavby koncových nemocníc v Bratislave
- Kardiocentrum AGEL Košice-Šaca dosahuje ďalšie úspechy pri operáciách srdca pomocou robota da Vinci
- Ministerka zdravotníctva dnes odvolala šéfa štátnej Všeobecnej zdravotnej poisťovne
- Hľadáte zubára? Zubné ambulancie vo zvolenskej nemocnici prijímajú nových pacientov
- Úrazoví chirurgovia prešovskej nemocnice zrealizovali dve unikátne operácie počas jedného dňa
- Lekár by nemal klamať svojim kolegom ani pacientom
- MZ SR: Ozdravný plán VšZP je viac ako nevyhnutný
- Ďalšia unikátna operácia v CINRE
- MZ SR: Posilňujeme kompetencie sestier a pôrodných asistentiek
- Zuzana Dolinková: Pravda o kardiologickom oddelení vo FN Trenčín
- V skalickej nemocnici pomáha s liečbou chlpatá terapeutka
- Domáca starostlivosť po uštipnutí hmyzom
- MZ SR sa striktne ohradzuje voči informáciám, ktoré zverejnil denník SME
- MZ SR – Stanovisko k repatriácii slovenských pacientov zo zahraničia na Slovensko
- Dovolenková sezóna je v plnom prúde – na čo nezabudnúť pri balení dovolenkovej lekárničky?
- O metódach diagnostiky tuberkulózy
- Najkrajšia olympiáda s rodinnou atmosférou