V prestížnom prieskume zákazníckej spokojnosti organizovanom KPMG Union obhájil v segmente zdravotných poisťovní aj komerčných poisťovní prvenstvo už druhýkrát po sebe
Union je za rok 2021 najlepšou zdravotnou poisťovňou aj najlepšou komerčnou poisťovňou na Slovensku. Vyplýva to z výsledkov pravidelného prieskumu zákazníckej spokojnosti, ktorý organizuje poradenská spoločnosť KPMG. Tá sa pravidelne každý rok pýta respondentov na ich zákaznícke skúsenosti so spoločnosťami pôsobiacimi na Slovensku. Union obhájil pozíciu top značky, keď v prieskume skončil medzi zdravotnými poisťovňami a komerčnými poisťovňami na 1. mieste aj za rok 2020.
V rozsiahlom prieskume odpovedalo na Slovensku na otázky 2 530 respondentov v celkovo piatich oblastiach: personalizované riešenia, digitalizácia a úspora času zákazníkov, naplnenie očakávaní, empatia spoločnosti a jej zamestnancov a zákaznícka spokojnosť s riešením problémov
Zákazníci sú voči bankám a poisťovniam čoraz náročnejší
Rebríček najlepších poisťovní zostal rovnaký ako minulý rok. Najlepšou zdravotnou poisťovňou je opäť po roku Union a najlepšie umiestnenou komerčnou poisťovňou je Union poisťovňa. Celkovo sa poradie top 3 najlepšie hodnotených poisťovní nemenilo.
Finančný sektor vnímali zákazníci v roku 2021 kritickejšie ako v predchádzajúcich rokoch. Kvôli vypätejšej situácii v dôsledku pandémie zákazníci riešili v bankách a poisťovniach viac problémov a celkovo prejavili nižšiu spokojnosť. V prípade poisťovní boli zákazníci kritickejší najmä v oblasti riešenia problémov a v naplnení očakávaní.
„Každý rok uskutočníme desiatky zákazníckych prieskumov, v ktorých sa klientov pýtame na ich názor na naše benefity, procesy a celkovú zákaznícku cestu. Na základe ich úprimného feedbacku sa snažíme veci u nás meniť k lepšiemu. Naším prvoradým cieľom je, aby v nás naši klienti videli hmatateľnú a konkrétnu hodnotu za svoje peniaze, či už ide o hodnotu nadštandardného servisu alebo hodnotu unikátnych benefitov, ktoré môžu využiť iba u nás,“ hovorí Michal Špaňár, generálny riaditeľ Union poisťovne a Union zdravotnej poisťovne.
Poisťovne výrazne rozširujú benefity a prinášajú digitálne riešenia
Poisťovne podľa hodnotenia KPMG pokračovali v roku 2021 v rozširovaní benefitov pre zákazníkov. Príkladom je rozširovanie rozsahu výkonov u zubára, ktoré si poistenci môžu nechať preplatiť, alebo pridávanie nových výhod v podobe zľavnených balíčkov či preplácanie liekov nad rámec pri splnení určitých podmienok. Niektoré zmeny začali platiť už v roku 2021, ďalšie sú v pláne v roku 2022 a odzrkadlia sa na hodnotení zákazníckej skúsenosti až v budúcoročnom prieskume.
Podľa hodnotenia KPMG banky aj poisťovne „nasadli na digitálnu vlnu“ a zlepšujú svoje aplikácie a online služby. Snažia sa prinášať nové funkcionality a optimalizovať ich v záujme dosiahnuť čo najlepšiu zákaznícku skúsenosť. Vznikajú nové služby, ktoré sa zameriavajú výlučne na digitálny kanál. Rast online služieb urýchlila pandémia do tej miery, že čoraz viac zákazníkov považuje digitálny kanál za hlavný alebo jediný spôsob komunikácie s bankou alebo poisťovňou.

O prieskume
Štúdia (Zákaznícka skúsenosť na Slovensku) vychádza z medzinárodného výskumu Customer Experience Excellence, ktorý pravidelne zisťuje skúsenosť zákazníkov s veľkým množstvom značiek a organizácií. Dáta pre štúdiu boli zbierané prostredníctvom online prieskumu v druhom štvrťroku 2021 a na Slovensku sa zapojilo 2 530 respondentov. Celkovo bolo hodnotených 133 (v predchádzajúcom roku 118) značiek, z ktorých nakoniec 105 (v predchádzajúcom roku 80) dosiahlo požadovaný počet hodnotení a mohli byť použité ako reprezentatívna vzorka pri vypracovaní štúdie. Viac informácií o prieskume nájdete tu.
Zdroj, foto: Union, TS
- Po covide na Madagaskare
- Vlani darovalo v levickej nemocnici krv takmer 2100 darcov
- Skalická nemocnica zavádza terapiu rázovou vlnou
- DEFORMITY TVÁRE SA DAJÚ ZMENIŤ Pomôcť môžu tzv. ORTOGNÁTNE OPERÁCIE
- Rozvoj prevencie v školách a v školských zariadeniach
- Univerzita Komenského predala patent, ktorý pomôže riešiť neplodnosť
- Novela Zákonníka práce prináša nové povinnosti pre zamestnávatel’ov
- Ak máte na koži znamienka, prípadne iné kožné výrastky, ktoré vás trápia, dajte si ich bezpečne odstrániť
- STIAHNUTIE LIEKU DIPROPHOS Z TRHU
- Malíček ponúka rodičom predčasniatok psychologickú podporu
- Aktualizácia Vyhodnotenie radiačnej situácie na území Slovenskej republiky a Európy (13. január – 19. január 2023)
- Vrchol druhej vlny chrípky sa očakáva už o pár dní „Po pandémii sme na respiračné ochorenia vnímavejší,“ hovorí pneumologička bánovskej nemocnice
- Do vozového parku záchrannej zdravotnej služby poputuje 22 miliónov eur z plánu obnovy
- STOP DEKUBITOM – poraďte sa v UNLP
- Od primára Straussa k profesorovi Lajdovi
- Skalická nemocnica otvorila novú ambulanciu všeobecného lekára pre dospelých
- Výskum a vývoj slovenských technologických firiem pre zdravotníctvo
- Ochorenie sa stalo zvládnutel’ným chronickým stavom
- Sebakritika, cesta k zdokonaľovaniu
- Zvolenská nemocnica spustila operácie umelých náhrad kĺbov
- Ministerstvo zdravotníctva prevádzkuje infolinku v súvislosti s výzvou z plánu obnovy všeobecných lekárov a pediatrov
- Základné informácie o vtáčej chrípke A(H5N1)
- UNLP a TUKE vidia excelentné možnosti vzájomnej spolupráce
- Veľký objav sa stal základom pre rozvoj v diagnostike
- UNLP uviedla do prevádzky špičkový MR prístroj s unikátnou technológiou a monitoringom na diaľku
- NCZI: Po pandémii sa ľudia vrátili do kúpeľov, pribudli postcovidové stavy
- Diagnostika parkinsonských syndrómov v klinickej praxi
- Aký bol rok 2022 v nemocniciach spišského klastra?
- Prepojenie vedy a klinickej praxe vytvára možnosti pre diagnostiku a cielenú liečbu
- Ako sa vyhnúť zimnej depresii? Psychológ radí: Hlavne neobjavujme teplú vodu – naši predkovia vedeli, ako na to
- NCZI: Pribúda závislých od pervitínu, najmä v strednom veku
- Zodpovedá poskytovatel’ zdravotnej starostlivosti za výsledky laboratórnych vyšetrení?
- Farmaceuti AGEL lekární sa zhodujú: Rok 2022 bol poznamenaný nárazovými nákupmi liekov a následne aj ich nedostupnosťou
- OSN: Nemocnice budú môcť rozšíriť poskytovanú zdravotnú starostlivosť o doplnkové či nepovinné programy
- Nové využitie telemedicíny v oblasti biomedicínskeho inžinierstva
- Inkontinencia moču v praxi VLD
- Riaditeľ Nemocnice AGEL Košice-Šaca: ,,Keby som mal ten dosah, všetkými dostupnými prostriedkami by som motivoval mladých ľudí, aby mali chuť a ochotu pridať sa do rodiny zdravotníkov“
- V novom roku v novom – rekonštrukcie kliník UNLP
- Tisíce výtlačkov decembrového vydania sú už na ceste
- Univerzitní lekári začali s novou metódou lokalizácie nádorov